Subject: FW: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Jul 2025 13:58:31 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/25/569-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Harri Laks <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 9, 2025 1:55 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Antoni Havi <[email-masked]>
Subject: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere!

Eelmises taotluses oli IKÕ osa juba parandatud, tegin nüüd ka soovitud
paranduse asendiplaanil. Olemasoleva alajaama asendamisel uue
komplektalajaamaga kasutatakse olemasolevat maanduspaigaldist.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 9, 2025 11:49 AM
To: Harri Laks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Antoni Havi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere

Tänan kirjutamast.

Vabandan, et protsess on võtnud oodatust kauem aega, aga kuna tegemist ei
ole tavapärase protsessiga ning vajalik on ka TRAMi teiste osakondade
seisukohti, seega kahjuks protsess võtab aega.

Edastasin just Elektrilevile (Antoni Havile) vastava kirja, et soovime
reservtorude võõrandamise osas garantiikirja.

Projekti ja IKÕ plaanide osas oli ka lisaks tähelepanekuid:

IKÕ plaanidel on kajastatud liitumiskilbi ja komplektalajaama ümber IKÕ
ala 2m, kuid IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse ala ehitise
horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses. Vastavalt korrigeerida
tingmärkides selgituse osa samuti.

Juhul kui komplektalajaama ümber rajatakse maanduskontuur, siis palume
arvestada ka IKÕ ala sisse maanduskontuur ja vastavalt kajastada IKÕ
plaanil ja tingmärkides.

Palume esitada IKÕ plaanid ka dwg kujul, et oleks paremini võimalik alasid
jälgida.

Samuti palume kontrollida POS 12 ala reservtoru otsas, et oleks 1m ning
Rohuneeme tee 32 kinnistul asuva kilbi osas ei teki IKÕ ala TRAM
maaüksusel, kuna kilp paikneb väljapoolt TRAM maaüksust.

Lisaks palume projektis (töö nr 24-240) kajastada asendiplaanil nn noolega
kastis, et väljapool reservtoru rajatakse maakaabel TRAM maaüksusel 1,0m
sügavusele ja kaitsetorru tugevusega 750N.

Palume esitada kooskõlastamiseks parandatud tehnovõrkude komplektne
projekt (töö nr 24-240), vastav reservtorude teostusmõõdistus, IKÕ plaanid
(pdf ja dwg).

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Harri Laks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 9, 2025 10:56 AM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks projekteeritud lahenduse. Kõigepealt on vaja
kooskõlastust ning siis saab sõlmida maalepingud. Palun vastata esimisel
võimalusel, sest kogu reservtorude võõrandamise protsess on võtnud aega
pool aastat ning Elektrilevi tähtaeg projekti väljaehitamiseks on juba
väga lähedal.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, June 13, 2025 1:54 PM
To: Antoni Havi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere

Oleme saanud Transpordiameti Maade osakonnast tagasisidet, kuna protsess
on keeruline, siis võib asjaolusid veel selguda, kuid esmalt oleks vajalik
Elektrilevil esitada nn vastav ametlik taotlus torude võõrandamiseks
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

1.	Palume taotlus esitada esmajärjekorras ning taotluses eraldi
lahtris kinnitus, et soovitakse reservtorud omandada ja ka neile IKÕ seada
(kasutada IKÕ taotluse põhja manuses, täiendada vastavalt).

2.	Elektrilevi OÜ kinnitus/garantiikiri, et on nõus vastava vara
omandama otsustuskorras võõrandamise teel, välja tuua maksumuse summaga,
viide meie arvele (antud info edastame täiendavalt peale taotluse
saabumist).

Reservtorude maksumus kuulub tasumisele Transpordiameti esitatud arve
alusel enne nimetatud kinnisasja/de koormamist isikliku kasutusõigusega.

IKÕ lepingut koos reservtorude võõrandamisega ei sõlmita enne vara eest
tasumist.

3.	Esitada reservtorude osas teostusjoonised ja koostada IKÕ plaanid
reservtorudele vastavalt TRAM juhendile
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara
%20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf>
https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-06/Riigivara%
20kasutamiseks%20andmise%20juhend.pdf

Vormistamisel palume lähtuda ka antud näidisest.

Lisame juurde, et projekti „Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga“ töö nr 24-240 osas on vajalik
kajastada asendiplaanil, et TRAM maaüksusel rajatakse maakaablid
kaitsetorru tugevusega 750N ja min 1,0m sügavusele (sinine kontuur).

Lisaks palume täpsustada, kas alajaama asukohas kajastatud maanduskontuuri
paiknemine on tinglik või antud asukohta maanduskontuur ka rajatakse.

Osaliselt paikneb asendiplaanil kajastatud maanduskontuur kergliiklustee
kattes, palume arvestada ning kajastada maanduskontuur vastavalt
tegelikkusele ning arvestada kergliiklustee kattega (1,0m kaugusele).

Lisaks palume kajastada antud maanduskontuur ka projekti IKÕ plaanil
vastavalt planeeritavale paiknemisele.

Vajadusel võite helistada või kirjutada

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Antoni Havi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, June 2, 2025 10:35 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik
Importance: High

Tere Laur

Antud liitumise käigus oleme väga huvitatud kaablikaitsetorude lõigust mis
paikneb alajaamast KESKTEE (Rohuneeme tee 21)- Rohuneeme tee 32
kinnistuni. Trassi pikkus on 76,3m. Antud trassiga soovime ära lahendada
Rohuneeme 32 kinnistu liitumist.

Vaadates teostusjoonist lähemalt on näha, et haljasalal asuvad
kaablikaitsetorud 0,8m sügavusel ning kõik tee ületused on teostatud
1-1,2m sügavusel.
Kui teie jaoks on antud sügavused aktsepteeritavad ning arvestades, et
neid ei ole varasemalt Imatra ASi kasuks seadustatud. siis oleme nõus üle
võtma kõik reservkaitsetorud. Väljaarvatud Teie poolt välja toodud lõigu:

Kindlasti tuleks üle täpsustada mis kulurealt antud lõik maha läheb ning
mis oleks see lõplik maksumus:

Lugupidamisega

Antoni Havi
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5356 9296 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, April 21, 2025 4:15 PM
To: Antoni Havi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

EXTERNAL EMAIL: Do NOT click links and open attachments unless you
recognize the sender and know the content is safe.

Tere

Vabandan viibinud vastuse pärast.

Oleme vahepeal saanud mõningast selgus antud reservtorude maksumuste osas.

Meie andmetel rajati reservtorud antud koguses ning hetkel orienteeruv
müügihind oleks vastav

PS. Lisame juurde, et antud tabelis kajastub hetkel ka 2xD160 reservtoru,
mille pikkus teostusmõõdistuse andmetel on 99,5m, kuid hinnanguliselt ei
ole antud reservtorude sügavused piisavad ning neid reservtorusid ei saa
kasutusse võtta ning neid ei saa Transpordiamet ka võõrandada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Wednesday, April 2, 2025 1:07 PM
To: 'Antoni Havi' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere

Palume täpsustada, et millises ulatuses soovite reservtorusid võõrandada?

Kas Teil on plaanis võõrandada kõik antud reservtorud või ainult projektis
ettenähtud ulatuses. Samas Transpordiameti huvi ei ole enda bilansis hoida
reservtorusid.

Lisame juurde, et teostusmõõdistuse andmetel osad rajatud reservtorude
sügavused ning paiknemised ei vasta nõuetele ning ilmselt neid ei saa ka
kasutusse võtta.

Antud asjaolusid peame veel täpsemalt hindama.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Antoni Havi < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, March 24, 2025 4:48 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Lugupeetud Transpordiameti esindaja Laur Kõiv

Vastavalt telefoni kõnele, edastan oma kontakte.
Sooviks saada tagasisidet torude võõrandamise osas.
Kas oleks võimalik edastada kontakte kes Transpordiameti poolt tegeleb
võõrandamisega.
Täiendavalt sooviks tagasisidet torude võõrandamise maksumuse osas.

Lugupidamisega

Antoni Havi
Projektijuht

Elektrilevi OÜ
+372 5356 9296 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Veskiposti 2, 10138 Tallinn |  <http://elektrilevi.ee/> elektrilevi.ee

 <https://www.linkedin.com/company/elektrilevi/>

 <https://www.facebook.com/elektrilevi>

 <https://maru.elektrilevi.ee/>

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 18, 2025 3:19 PM
To: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere

Oleme asjaolusid täpsustanud ning meie andmetel on antud reservtorud
rajatud „Riigimaantee nr 11251 Viimsi-Rohuneeme maantee remondi tehniline
projekt, km 0,0-1,1“ projekti raames (teeprojekti koostaja Destia Eesti
AS, 08044-T, tellija Maanteeamet) ning projekti „Harjumaa, Viimsi vald,
Viimsi – Rohuneeme maantee nr. 11251 km 0,0 – 1,1 remont ja kergliiklustee
ehitus. Kommunikatsioonide ehitus Elektriliinirajatiste ümberehitus“ (AS
Stik-Elekter, 586-51/K1, tellija AS Destia Eesti) (asendiplaan lisatud
manusesse) raames.

Meie andmetel on antud reservtorud paigaldatud riigitee nr 11251
maaüksusele Maanteeameti poolsete vahenditega. Juhul kui tehnovõrgu
omanikul on teistsugused andmed, siis palume esitada vastavad
andmed/dokumentatsioon.

Seega meie hinnangul selleks, et antud reservtorusid saaks kasutada tuleb
need esmalt võõrandada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, February 10, 2025 4:03 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere!

Saadan edasi Elektrilevi OÜ-lt saadud vastuse. Käesoleva projektiga peame
sõlmima projekteeritavale trassile uue IKÕ lepingu.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, January 31, 2025 2:39 PM
To: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik

Tere

Olen uurinud ning meie andmetel antud reservtorudele nn lepinguid
(Maanteeametiga) hetkel teadaolevalt ei ole sõlmitud.

Seega palume reservtorude osas ikkagi täpsustada tehnovõrkude omanikelt,
et kas on sõlmitud nt lihtkirjalikud lepingud vms, mis tõendaks
reservtorude omaniku asjaolusid.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, January 23, 2025 3:59 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik ja Pringi küla,
Viimsi vald, Harju maakond

Tere!

Saadan torude teostusmõõdistuse, milles selgub torude rajamise aeg ja
millise projekti mahus. Torude paigaldamise on tellinud Imatra Elekter AS
ehk nüüd need siis kuuluvad Elektrilevi OÜ-le. Minul rohkem infot nende
reservtorude kohta pole. Tõenäoliselt sel ajal ei peetud vajalikuks, et
riigiasutused omavahel IKÕ lepigud sõlmiks.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, January 23, 2025 3:45 PM
To: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik ja Pringi küla,
Viimsi vald, Harju maakond

Tere

Oleme esitatud materjalidega tutvunud ning palume täpsustada olemasolevate
kaitsetorude asjaolusid (millal torud on rajatud ning millise projekti
raames).

Palume esitada antud torude kohta ka teostusmõõdistused ning lisaks palume
esitada andmed reservtorude omaniku ja teemaal paiknemise seadusliku aluse
kohta, ehk kas antud torude osas on sõlmitud IKÕ lepingud, lihtkirjalikud
lepingud vms?

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Harri Laks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, January 10, 2025 10:55 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: 24-240 JT3066 Rohuneeme tee 32 kinnistul elektriautode
laadimistaristu liitumine elektrivõrguga Haabneeme alevik ja Pringi küla,
Viimsi vald, Harju maakond

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks elektripaigaldise projekti.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.